Cine eşti tu şi cum te vezi prin ochii celorlalţi

Motto:

Nu contează cum te vezi tu, contează cum văd ceilalţi prin tine!

Imaginea pe care o vrem în ochii ceilalţi

Este important a ne îngriji de imaginea pe care o transmitem şi de a o urmări, cu scopul de a deveni mai conştienţi de cine suntem şi cum suntem percepuţi, a o îmbunătăţi şi a avea o mai bună conştientizare a resurselor şi provocărilor pe care merită să le promovăm.

Omul de afaceri american Brian Tracy a afirmat că “fiecare lucrează în vânzări“, pentru că fiecare ne vindem idei unii altora. Numai că, înainte de a cumpăra o idee, “cumperi” încrederea pe care ştie săţi-o vândă cel sau cea care îţi vinde ideea. Brandingul personal ajută astfel la o comunicare mai autentică, mai aproape de cine suntem cu adevărat. Este un demers la interferenţa dezvoltării personale, cu marketingul şi cu resursele umane. Este mult mai uşor să folosim lucrurile care ne definesc în realitate pentru a comunica ceea ce majoritatea celor din jur percep că suntem. Este o parte fundamentală a acceptării de sine.

Cine eşti tu când nu te vezi

Atunci când aleg să mă exprim, să mă “vând” într-o manieră proactivă (de fapt, să-mi vând imaginea) şi să îmi formulez propriile idei, îmi dau seama că acela este momentul în care pierd contactul cu aici şi acum, pierd prezenţa de spirit.

Mulţi români se comportă blocaţi sunt în propriile lor lumi, în propriile lor gânduri, atât de departe de ceea ce se întâmplă în prezent, încât efectiv supravieţuiesc fără să trăiască, vorbesc să comunice, privesc fără să vadă şi aud fără să asculte. Şi eu am această tendinţă şi e bine să mă feresc de ea.

Această observaţiea mea a fost confirmată de o cercetare realizată în 2009 de către Profile Internaţional, în 32 de corporaţii romaneşti, prezentată la Conferinţă Internaţională de Psihologie Organizaţională din Bucureşti: cea mai mare şi cea mai neimportantă problemă a românilor în mediul organizaţional este ascultarea (sau, mai degrabă, lipsa ei).

Identitatea

Identitatea pare o funcţie care tinde spre infinit: cu cât te apropii mai mult de adevăr, cu atât petreci mai mult timp apropiindu-te de ceea ce oricum părea aproape. Prin urmare, am ales să dau două “definiţii” separate pentru identitate: cea dinamică şi cea statică.

Identitatea dinamică este în schimbare, acea identitate care nu poate fi încadrată de oamenii care se lasă puşi în categorii.

Identitatea statică este una căreia îi lipseşte dezvoltarea. O identitate asumată, fără a căuta în perspectivă acel altceva care ar putea măcar ajuta identitatea prin diferenţiere. Cu siguranţă, omul care dispune de o identitate statică se complace într-o mare a asemănării cu ceilalţi, în care defirea identităţii lui prin distincţie, prin diferenţiere faţă de ceilalţi nu are nicio şansă reală din punct de vedere profesional în contextul unei crize economice ca cea din 2007-2014.

Necesitatea de acceptare este necesitatea de continuitate, de a se şti confirmarea unui perpetuu “eu”. Acest perpetuu “eu” ştie că dacă ar face un lucru care este fundamental neconform cu ceea ce a făcut sau gândit în trecut, ar trece prin dificilul proces de re-definire. În genere, societatea contemporană condamnă asemenea discrepanţe în continuitate cu etichetări indezirabile.

Exemplu: “Iată, acest om s-a definit ca un politician de dreapta. Dar măsurile pe care le propune sunt de stânga. Prin urmare, el este un om cu două feţe, un trădător, unul care spune ceva şi face altceva“. Nimeni nu vrea să fie catalogat astfel. Fără îndoială, erorile de branding personal nu cruţă pe nimeni, nici chiar dacă nu ştie care sunt regulile după care îşi joacă o carte a identităţii în ochii celorlalţi.

 

Dacă ţi-a plăcut acest articol, atunci îţi recomand şi acestea:

Lista de articole despre branding personal

Dinamica metaprogramelor

Ştefan Alexandrescu

consultant în strategie de comunicare şi resurse umane

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu 2010-2014

Anunțuri

12 păreri la “Cine eşti tu şi cum te vezi prin ochii celorlalţi”

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s