7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări

10 05 2011

ONG-urile din România, în ultimii 5 ani, au început să se dezvolte, iar piaţa serviciilor adresate acestui segment a început să se manifeste într-o manieră care nu e de neglijat. În acest sens, este important să luăm în considerare comunicarea cu anumite publicuri ce prezintă probleme… spinoase, în privinţa cărora nu prea găsiţi informaţiile prezentate pe şleau, după cum sunt descrise în cele ce urmează. Am început deunăzi să vă sugerez ce să evitaţi când căutaţi sponsorizări. Acum e momentul să vă împărtăşesc şi şapte întrebări pentru a genera succes. 

 Practic, trebuie adaptate tehnici de vânzare şi gestiunea obiectivelor la modul în care se face formularea pentru cererea de spsonsorizare, într-o manieră strcuturată. Iar persoana care este cea mai indicată pentru a realiza acest lucru este managerul de proiect, care are o imagine bună asupra imaginii organizaţiei şi asupra modului în care aceasta este promovată prin relaţii publice.

Iată 7 întrebări utile, care, puse în ordine, vor ofer anumite răspunsuri care determină deciziile pe care să le luaţi pentru a vă atinge obiectivele.

1. Cui mă adresez (cine are puterea de decizie?)? – Documentare prealabilă

2. Ce beneficiu vând? – formularea cererii de sponsorizare ca ofertă de vânzare de spaţiu publicitar

3. Cât câştigă persoana/organizaţia din faptul că mă sponsorizează pe mine şi nu pe altcineva? – Cifre. Bani. Cifre.

4. Ce anume pot/trebuie să spun pentru a reuşi să conving această persoană (ce este important pentru ea şi de ce?)? – elicitarea criteriilor

5. Ce îmi comunică această persoană prin comportamentul non-verbal şi cum îmi pot adaptra prezentarea la asta şi la contextul fizic, de mediu, efectiv? – flexibilitate

6. Ce aspecte ale imaginii organizaţionale trebuie să vând pentru a obţine sponsorizarea? – comunicare strategică de imagine

7. Cum închei vânzarea? – Contractul de sponsorizare

Îţi mulţumesc!

Happy sponsoring!

Ştefan

Copyright (C) Ştefan Alexandrescu. Materialele de pe acest blog sunt supuse acestui disclaimer.



Acțiuni

Information

11 responses

22 05 2011
Îmbunătăţirea imaginii ONG-urilor prin relaţii publice « DISCERNE

[…] seria articolelor adresate ONG-urilor pe care am început-o cu ce să eviţi în sponsorizare şi cum să convingi sponsorii, adaug articolul de astăzi, care, deşi poate părea oarecum teoretic, în realitate se bazează […]

Apreciază

24 05 2011
Recrutarea voluntarilor pentru ONG-uri « DISCERNE

[…] 7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări de succes  […]

Apreciază

27 10 2011
Ce să eviţi când cauţi sponsorizări « DISCERNE

[…] 7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări […]

Apreciază

22 10 2012
Alina

Felicitări pentru articole, sunt extrem de interesante şi pline de informaţii utile. Totuşi, am o întrebare. În calitate de „căutător de sponsorizări” care face foarte mult research în prealabil, am întâmpinat mari dificultăţi în a găsi datele de contact ale persoanei cu putere de decizie din cadrul unei firme mai mici sau mai mari. Desigur, pot afla numele acestei persoane, dar telefonic sau prin e-mail nu ajung la ea, ci la un „gatekeeper” mai mult sau mai puţin prietenos/dornic să mă ajute să ajung la această persoană. Ce sfaturi aveţi în acest sens? Mulţumesc!

Apreciază

22 10 2012
discerne

Cel mai important este sa stiti numele persoanei care are puterea de decizie. Daca sunati la gatekeeper si insistati sa nu dati informatii despre dvs., in schimb insistati sa luati legatura cu persoana care are puterea de decizie, s-ar putea sa va ofere accesul: o intalnire cu cine are puterea de decizie. Un joc util daca lucrati in echipa cu cineva este: 1. colegul/a sa afle care este numele persoanei cu puterea de decizie de la gatekeeper. oferind cat mai putine info despre dvs. 2. dvs., fara sa suflati o vorba despre legatura cu colegul/a, sunati gatekeeperul si cereti o intalnire cu persoana care are puterea de decizie. Daca nu aveti pe cineva sa va ajute dar va puteti modula vocea incat sa para altcineva, merge si tactica asta, desi eu nu am vazut-o folosita vreodata.
O tactica diferita este sa identificati contul de facebook al persoanei care are puterea de decizie si sa vedeti ce prieteni comuni aveti. Daca aveti o cunostinta care poate sa va recomande ca venind „din partea ei” sau chiar sa faca lobby pt dvs., lucrurile pot merge ca unse. Totusi, asta e cu dus si-ntors: cunostinta comuna trebuie sa fie o persoana de incredere, despre care sa credeti ca are bunavointa sa va ajute.
O alta tactica este sa aveti fotografia persoanei care are puterea de decizie si sa o panditi cand intra si iese din cladire, sau chiar mai bine, la ce evenimente se duce, si o puteti intalni acolo.

Apreciază

23 10 2012
Alina

Mulţumesc foarte mult pentru răspuns, foarte interesante „tactici” la care recunosc că nu m-am gândit. Din spirit de fair-play, dau mereu detalii despre mine şi despre motivul apelului şi am observat că persoanele cu care vorbesc sunt „antrenate” pentru astfel de solicitări, evitând să transmită apelul mai departe. Voi încerca sugestiile dumneavoastră.

Apreciază

12 11 2012
LItere Stacojii

Foarte interesant…

Apreciază

26 09 2014
Arta de a pune întrebări puternice cu discernământ | DISCERNE

[…] 7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări […]

Apreciază

21 12 2015
Retrospectiva inteligenţei financiare, de Ştefan Alexandrescu | DISCERNE

[…] 7 întrebări de succes pentru a obţine sponsorizări (10 mai 2011) […]

Apreciază

14 05 2016
Veseliu Alexandra Cristina

Buna! Ma numesc Alexandra si sunt „libera profesionista”. As vrea sa imi deschid un salon, insa inainte de foate am nevoie de niste banuti, m-as descurca cu locul si renovatul insa am nevoie de cativa banuti pentri materiale. la ora actuala pum unghii cu gel, imi place la nebunie si ma descurc destul de bine. Am clientela mea si cu cat trece timpul am din ce in ce mai multe fete. am nevoie de o sponsorizare, de la cine o pot obtine, ma puteti ajuta?

Apreciază

18 05 2016
discerne

Hristos a inviat!
Suna-ma la 0729034883, nu am timp sa raspund la comentarii si mailuri.

Apreciază

Te invit să-ţi împărtăşeşti gândurile în legătură cu acest conţinut!

